Finalisten UvA Create a Course Challenge 2017 bekend

5 december 2017

Tot gisteren 4 december kon er door de UvA gemeenschap gestemd worden op tien ideeën van de Create a Course Challenge. In totaal hebben 731 studenten en medewerkers van de UvA hun stem uitgebracht op het vak dat volgens hen ontwikkeld moet worden als nieuw interdisciplinair keuzevak. De vijf ideeën met de meeste stemmen gaan door naar de finale op 14 december in de CREA Muziekzaal.

Het vak dat de meeste stemmen kreeg (135 stemmen) is ‘Opportunities and Challenges of Modern China’ van Zijian Wang, student Information Studies. Gevolgd door ‘Challenging UvA: Kritische instelling gezocht’ (121 stemmen) van Alex Tess Rutten, studente Literatuurwetenschapeen Aldert van Dam, studen Public Policy and Governance en Migration and Ethnic Studies. De nummer drie en vier zaten dicht op elkaar met ‘Human Existential Threats’ (95 stemmen) van Leon Commandeur, student Logic en ‘Before we burn out: naar oplossingen met de wetenschap en praktijk van mindfulness’ (91 stemmen) van Lianne Schmidt, student International Development Studies. Tot slot is het vak ‘Van dorpsgek tot ervaringsdeskundige: naar een vakoverschrijdend begrip van waanzin’ (88 stemmen) van Lottie Bakker, studente Klinische Psychologie en Dramaturgie en Katty Gerez, studente Algemene Cultuurwetenschappen en Comparative Literature door naar de finale.

Alle tien de inzendingen zijn te lezen op de website van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS).

De finale

Tijdens de finale-avond op donderdag 14 december in de CREA Muziekzaal bepaalt de jury bestaande uit Lucy Wenting (directeur IIS), Antoinette Muntjewerff (Docent van het jaar) en Pim van Helvoirt (voorzitter CSR), welke inzending beloond wordt met de realisatie van het vak. De winnaar mag daarna direct aan de slag als student-assistent bij de ontwikkeling van het vak. Na de finale proosten we met zijn allen op de winnaar!

De finale is vrij toegankelijk voor alle geïnteresseerden.

Voor meer informatie zie het Facebookevenement.

Gepubliceerd door  Instituut voor Interdisciplinaire Studies