Finalisten UvA Create a Course Challenge bekend

5 december 2016

Nadat alle UvA studenten en medewerkers afgelopen week konden stemmen op hun favoriete inzending van de UvA Create a Course Challenge, zijn de vijf ideeën met de meeste stemmen door naar de finale die plaats vindt op vrijdag 9 december in de Brug op het Roeterseiland. Tijdens deze finale presenteren de 5 kandidaten hun idee aan het publiek en de vakjury.

Er zijn in totaal bijna 960 stemmen uitgebracht op de twaalf ideeën. De vijf ideeën met de meeste stemmen en die dus door gaan naar de finale zijn:

  • Entrepeneurial Learning (Luuc Veraart & Thomas van den Berg), 99 stemmen
  • Diversity, Decoloniality and History Entangled (Tugba Oztemir), 130 stemmen
  • Human Existential Threats (Leon Commandeur), 104 stemmen
  • Contextualizing Refugees, professionals instead of vicitims (Linda van Exter), 188 stemmen
  • Social Innovation Management: Young Creative Leaders Programme (Franziska Jasmin Golenhofen & Laurie Kemp), 83 stemmen

Alle twaalf de inzendingen zijn te lezen op de website van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS).

De finale

Op vrijdag 9 december van 15:00 tot 17:00 uur vindt de finale plaats in de Brug van het Roeterseiland. Na een introductie door Lucy Wenting, directeur van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies (IIS), en Lieke Moonen, Future Planet Studies studente, presenteren de finalisten hun idee voor een vakjury. De jury bestaat uit Karel van Dam (oprichter IIS), Ellen Rutten (professor Slavische talen en interdisciplinair docent) en Alex Tess Rutten (voorzitter CSR). De winnaar van de juryprijs gaat in januari van start met het ontwikkelen van zijn/haar vak onder begeleiding van het IIS. Het vak gaat uiteindelijk lopen als IIS keuzevak in september 2017 met de winnende student(en) aangesteld als student-assistent.

Naast de juryprijs wordt er op 9 december ook een publieksprijs uitgeraakt aan het idee dat ter plekke de meeste stemmen van het publiek krijgt.

De finale is vrij toegankelijk voor alle geïnteresseerden.

Gepubliceerd door  Instituut voor Interdisciplinaire Studies