Het interdisciplinaire keuzevak Biotechnologie: van medicijn tot Frankenstein, winnaar Create a Course Challenge 2018, nadert de eindfase. Bij dit vak hebben studenten, met verschillende studieachtergronden, in groepjes samengewerkt aan interactieve workshops die zij zullen organiseren op woensdag 22 en donderdag 23 januari in de Waag, Amsterdam. Uitdagende vraagstukken uit de biotechnologie zullen centraal staan en iedereen is welkom zich in te schrijven.

De winnende groep van de Create a Course Challenge 2018 bestond uit Julie Maas (International Lifestyle Studies), Nils Boonstra (Bèta-gamma), Ida van Koolwijk (Sociologie) en Tijmen Kuyper (Sociale Geografie). Samen met de onderwijsontwikkelaars van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies zijn ze aan de slag gegaan om het zelfbedachte vak te realiseren. Er is samenwerking geweest met de Waag Technology & Society en de uiteindelijke hoofddocent van het vak Biotechnologie is ook hieraan verbonden. De bedenkers van het vak willen mensen uitnodigen om zich goed te laten informeren over onderwerpen binnen de biotechnologie en niet bang te zijn voor alle ontwikkelingen. Deze workshops vormen het eindproduct van de studenten die het vak gevolgd hebben.

Op woensdag 22 januari kun je meedoen aan experimenten op het gebied van xenotransplantatie en meedenken over genetisch gemodificeerde groenten en kweekvlees. Op donderdag 23 januari kun je leren hoe je gezondheidsdata produceert en meedenken over apps voor hersenstimulering.

De toegang is gratis, graag wel even aanmelden via onderstaande links:

meld je hier aan.
Donderdag 23 januari 19:30 -22:00 - meld je hier aan.

Locatie: De Waag, Nieuwmarkt 4, 1012 CR Amsterdam.