Impact Learning is een vorm van onderwijs waarbij studenten actief worden betrokken bij het aanpakken van echte problemen en het leveren van zinvolle bijdragen aan de samenleving. Impact Learning gaat verder dan het traditionele klaslokaal en moedigt studenten aan om in contact te komen met de samenleving, hun vaardigheden en kennis toe te passen om echte problemen op te lossen en uitdagingen om te zetten in oplossingen. Deze betrokkenheid kan verschillende vormen aannemen, waaronder directe samenwerking met de samenleving, betrokkenheid bij externe projectpartners of gemeenschappen en deelname aan burgerwetenschappelijke initiatieven. Er worden verschillende methodologieën gebruikt bij impact learning, zoals: design thinking, transition cycle, placemaking en citizen science. Dit toont dat er verschillende benaderingen zijn om dit soort leerervaringen te faciliteren.
De Impact Learning-beurs biedt je de tijd en ruimte om een onderwijsinnovatieproject rond Impact Learning-thema’s te ontwikkelen en te co-creëren. Lees op een later moment meer over de Impact Learning-beurs.
Alle UvA-docenten die graag vanuit hun onderwijs een bijdrage willen leveren aan de huidige maatschappij kunnen deelnemen aan de SIG Impact Learning. Of je nu een expert bent die veel expertise met zich meebrengt of juist nog heel veel wil leren. Impact Learning is er voor iedereen!
De SIG Impact Learning bestaat inmiddels uit ruim 80 enthousiaste UvA-docenten. Deze docenten zijn in meerdere en mindere mate betrokken en actief binnen de SIG, maar delen allemaal hetzelfde doel: impact maken met hun onderwijs.
Voor vragen en om je aan te melden, kun je terecht bij coördinatoren Katusha Sol (k.sol@uva.nl) en Rosanne van Wieringen (r.vanwieringen@uva.nl).