Blijf je graag op de hoogte van wat er bij het IIS gebeurt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, neem deel aan onze interdisciplinaire onderwijsnetwerken en conferenties, en volg ons op sociale media.

• Nieuwsbrief

Ontvang het IIS-nieuws in je mailbox.

• Social media
  • UvA Teaching & Learning Centre (TLC)

Het Teaching & Learning Centre (TLC) van de Universiteit van Amsterdam ondersteunt alle UvA-docenten op het gebied van onderwijsinnovatie, docentprofessionalisering en kennisdeling. Het TLC biedt verschillende open cursussen aan voor alle UvA docenten en biedt didactische en technische ondersteuning bij het opzetten en verbeteren van on- en offline onderwijs.

Bezoek de TLC website voor meer informatie.

• Partners

Het Instituut voor Interdisciplinaire Studies heeft veel (inter)nationale partners en is lid van de Association for Interdisciplinary Studies (AIS). Ook is het IIS mede-oprichter van het International Network for Interdisciplinarity and Transdisciplinarity.

Partners IIS
  • National Interdisciplinary Education Conference (NIE)

Hoewel we in heel Nederland en België veel innovatieve initiatieven zien, is interdisciplinair onderwijs nog geen onderdeel geworden van het reguliere onderwijs in het hoger onderwijs. Om kennis uit verschillende disciplines volledig te integreren en een vollediger begrip te krijgen van onze complexe samenleving in transitie, hebben we een nieuwe onderwijsaanpak nodig. Daarom is het IIS begonnen met het opbouwen van een actief interdisciplinair onderwijsnetwerk in Nederland (en de rest van de wereld) om krachten te bundelen en samen de standaarden van Interdisciplinair Onderwijs te definiëren.

Dit resulteerde onder meer in het idee om in 2017 de eerste Nationale Interdisciplinair Onderwijs (NIE) conferentie te organiseren voor alle academische universiteiten en toegepaste universiteiten van Nederland - en België. De conferentie vindt jaarlijks plaats op een andere Nederlandse universiteit.

Voor meer informatie, kijk op www.nie-conference.nl. Binnenkort is er weer een online NIE conferetie - houd onze agenda in de gaten!

• Association for Interdisciplinary Studies Conference (AIS)

In 2019 organiseerde het IIS de internationale Association for Interdisciplinary Studies (AIS) conferentie. Voor het eerst vond deze conferentie buiten de Verenigde Staten en Canada plaats.

Van 24-26 oktober 2019 presenteerde het Instituut voor Interdisciplinaire Studies een uitverkochte internationale Association for Interdisciplinary Studies (AIS) conferentie. Op de Roeterseilandcampus van de UvA kwamen 30 verschillende nationaliteiten vanuit 5 continenten samen om kennis uit te wisselen over Interdisciplinarity in global contexts. Lees hier meer over AIS (Engelstalig).