Tot 18 november 12:00 kon er door de UvA gemeenschap gestemd worden op tien ideeën van de Create a Course Challenge. In totaal hebben 839 studenten en medewerkers van de UvA hun stem uitgebracht op het vak dat volgens hen ontwikkeld moet worden als nieuw interdisciplinair keuzevak. De vijf ideeën met de meeste stemmen gaan door naar de finale op 28 november op De Brug, Roeterseiland.
Create a Course Challenge IIS

Iedereen met een UvA ID kon op volgorde van waardering (stem 1: 3 punten, stem 2: 2 punten en stem 3: 1 punt) stemmen op zijn of haar top 3. De vijf vakken met de meeste stemmen zijn en daarmee doorgaan naar de finale zijn:

• The Meaning of Life in a World without Work (736 punten)
  • (ir)rationality of Man (724 punten)
  • The politics of Fashion (581 punten)
  • Posthumans In the Anthropocene (564 punten)
  • Environ Mental Health (546 punten)

De finale
Tijdens de finale-avond op donderdag 28 november op De Brug op Roeterseiland bepaalt de jury welke inzending beloond wordt met de realisatie van het keuzevak. De winnaar mag daarna direct aan de slag als student-assistent bij de ontwikkeling van het vak. Na de finale proosten we met zijn allen op de winnaar!

De finale is vrij toegankelijk voor alle geïnteresseerden en is van 17:30-19:30.

Voor meer informatie zie de website van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies.