Hoe kun je bewijzen dat je meent wat je zegt? Door echt te doen wat je zegt. Voor de studenten van het vak Circulaire Economie op de UvA, betekent dit dat ze onder andere een week lang geen plastic gebruikten!

Na een week van hun eigen plastic verzamelen volgde er voor de studenten de plasticvrije week zelf. Daarin probeerden de studenten hun eigen plasticverbruik drastisch te verminderen, om het uiteindelijk helemaal niet meer te gebruiken. En dat lukte ze behoorlijk goed. Wel sprongen er drie plekken uit waar veel aan verbeterd kan worden:

•    Voedselverpakkingen (voornamelijk vlees)
•    ‘Single use plastic’ (bv. plastic flesjes)
•    Samengesteld ‘plastic’ (folie en koffiebekers)

In elke categorie bleek een andere aanpak nodig. Het vak Circulaire Economie was als keuzevak te volgen en is onderdeel van de minor 'Sustainability and Economics' van de FEB.