Maar liefst 917 UvA-studenten en -medewerkers hebben de afgelopen weken hun stem uitgebracht op hun top 3 van de 10 geselecteerde ideeën in de Create a Course Challenge Special Edition: Duurzaamheid. De stemmen zijn geteld; hieronder lees je welke voorstellen voor een nieuw te ontwikkelen keuzevak doorgaan naar de finale!

De vijf plannen die doorgaan naar de finale

1. Food, Animals and the Environment (725 punten), van Caatje Kluskens, bachelorstudent Media en Cultuur

2. From Local to Global: Take Action for the Climate (596 punten), van Emilia Berenyi, masterstudent Political Science

3. Duurzame zorgen in de zorg (594 punten), van Daphne Jonkers Both, Sabine Gorter en Muamer Hajtic, masterstudenten Medical Informatics

4. Sustainability Deconstructed: Inequalities and Solutions (562 punten), van Mira Toliou, bachelorstudent Media en Cultuur

5. Critical Animal Studies: Multi-Species Oppression in the Anthropocene (531 punten), van Tim Reysoo, research masterstudent Filosofie

Lees de uitgebreide beschrijvingen van de ideeën hier

De vijf plannen die helaas niet door zijn naar de finale:

1. Doughnut Economics: Economics for the 21st century (670 punten*)
  2. Rethinking the World: From Economic Impact to Impact Economy (495 punten)
  3. Create Impact: Sustainability by Design (494 punten)
  4. Sustainability Marketing and Businesses in a World of Consumerism (454 punten)
  5. Sustainability, Policy and Communication (381 punten)

* dit idee heeft voldoende punten gehaald om door te gaan naar de finale, maar de student heeft zich inmiddels teruggetrokken.

De finale

Tijdens de online finale op donderdag 20 mei van 17:00 – 19:00 uur bepaalt de jury welke inzending beloond wordt met de realisatie van het vak. De winnaar mag daarna direct aan de slag als student-assistent bij de ontwikkeling van het vak.

De finale is vrij toegankelijk voor iedereen om bij te wonen via Zoom. Graag proosten we digitaal samen op het winnende vak!

De jury

De juryleden zijn Rick van der Ploeg, hoogleraar Environmental Economics aan de UvA en Oxford University, Lucy Wenting, onderwijsdirecteur van het Instituut voor Interdisciplinaire Studies, en Rosa van der Laag, student Future Planet Studies en mede-eiser in de klimaatzaak tegen Shell.