Bijzonder trots mogen we mededelen dat IIS-onderwijsinitiatief Placemaking bij de laatste drie genomineerden zit van de Nederlandse Onderwijspremie 2023! Op donderdag 29 juni wordt bekend gemaakt wie de eerste, tweede en derde plek zullen innemen. Minister Robbert Dijkgraaf reikt de premies uit tijdens het ComeniusFestival.

De prijs is een jaarlijks initiatief van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO) in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Sport. De premie is bedoeld als grote blijk van waardering voor onderwijsteams die een onderwijsinitiatief hebben verbeterd of ontwikkeld. Tevens is het bedoeld als stimulans voor docenten om door te blijven gaan met onderwijsinnovatie en kennisdeling.

Studenten dragen met het onderwijsinitiatief Placemaking bij aan een duurzame relatie tussen de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de stad. Inmiddels hebben ruim driehonderd studenten deelgenomen aan de cursus, verspreid over drie UvA locaties (Science Park, Roeterseilandcampus en Universiteitskwartier). Zo dragen studenten bij aan de plek waar ze studeren.

Wil je bij de uitreiking aanwezig zijn? Meld je dan aan voor het ComeniusFestival. Het festival vindt plaats bij De Woonindustrie te Nieuwegein. Toegang is gratis.