Afgelopen week hebben studenten en medewerkers van de UvA massaal gestemd voor hun favoriete idee van de Create a Course challenge 2023 met het thema 'Future Change'. Hieronder lees je in willekeurige volgorde welke 5 studenten met hun idee voor een nieuw vak de meeste stemmen hebben behaald en daarmee een finaleplaats hebben bemachtigd.

De vijf ideeën die doorgaan naar de finale:

1. "All Eyes on Us: Cyberfeminism and Digital Surveillance", door Anna Vrtiak & Lisa van Oosten, masterstudent Digital Business en bachelorstudent Information Science (FNWI)

2. "Decoding our Future: Opportunities and Threats of the Digital Revolution", door Annika Iselhorst, bachelorstudent politicologie (FMG)

3. "Quantum Leap in Social Sciences", door Luca Bausani, bachelorstudent Computational Social Science (FMG)

4. "Who Are My People: Towards Community Values in the Age of Hyper-Individualism", door Evita Shrestha & Sascha Kraft, bachelorstudenten Psychologie (FMG)

5. "Why Things Go Viral?", door Shreya Shreemani Kumar, masterstudent Finance (FEB)

Lees de uitgebreide beschrijvingen van de ideeën hier terug

De finale

Tijdens de live finale op donderdag 23 november van 17:00 – 19:00 uur bepaalt de jury welke inzending beloond wordt met de realisatie van het vak. Het winnende vak wordt samen met de student door het IIS verder ontwikkeld en volgend jaar aangeboden als UvA-breed keuzevak. Je bent van harte welkom om de finale bij te wonen en samen te proosten op het winnende vak.