Je komt in aanmerking voor deze IIS-beurs als je voldoet aan deze voorwaarden:
Middels projectonderwijs ontwikkelen studenten vaardigheden die ze klaarstomen voor de samenleving van de toekomst, zogenoemde ‘21st century skills’. Enerzijds leren ze op een projectmatige manier in een team te werken, waarbij zaken als leidinggeven en vooral ook samenwerken centraal staan. Veelal gebeurt dit in interdisciplinaire teams, waarbij kennis, denkwijzen, of methoden van twee of meer disciplines worden geïntegreerd. Vaardigheden die in interdisciplinair werk en onderzoek centraal staan zijn – naast samenwerken – kritisch denken en reflecteren. Ten slotte werken studenten in dit soort projecten vaak voor externe opdrachtgevers, waardoor ze wetenschap en praktijk leren te verbinden. In dit type opdrachten staan vaak weer andere vaardigheden centraal zoals communicatie voor verschillende doelgroepen of projectmanagement. Studenten worden dus getraind in uiteenlopende ‘transferable skills’.
Het IIS stelt als een van haar doelen het (verder) ontwikkelen van projectonderwijs en de kennis hierover binnen de UvA te delen. Dat wordt enerzijds gedaan door het verzamelen van best practices van activiteiten op het online forum SessionLab.
Anderzijds steunt het IIS docenten die nieuwe vormen van vaardighedenonderwijs willen ontwikkelen, deze evalueren en hun materialen en ervaringen met anderen willen delen. Hiervoor heeft het IIS beurzen beschikbaar gesteld waarmee je als docent kunt innoveren en verbeteringen kunt aanbrengen in je eigen vak.
Per beurs is er maximaal 80 uur beschikbaar, afhankelijk van het ingediende voorstel. Deze uren komen bovenop de al door de eigen afdeling toegekende uren voor dit vak.
Op dit moment is de inschrijving gesloten, houd deze pagina in de gaten voor wanneer deze weer open gaat.
De uren die je krijgt bij het toekennen van een beurs, besteed je aan:
Het IIS onderwijslab kan met je meedenken en je begeleiden bij het uitwerken van je plannen, onder andere door het aanbieden van overleg met een experts en het delen van Best Practices.