Om dit in praktijk te brengen, streeft ALIGN ernaar het hoger onderwijs te transformeren door innerlijke ontwikkeling te integreren in academische curricula en structuren. Om dit te bereiken, stemt het project gevestigde academische kaders af op innerlijke ontwikkelingsdoelen, test het innovatieve en integratieve studentenprogramma's, creëert het toegankelijke digitale leergidsen en biedt het opleidingen en capaciteitsopbouw voor docenten binnen en buiten de partnerinstellingen.
Deze aanpak rust zowel studenten als docenten uit met de innerlijke capaciteiten en instrumenten die nodig zijn om veerkracht te bevorderen, complexiteit te navigeren en duurzame oplossingen te stimuleren in een snel veranderende wereld.
Het overkoepelende doel van ALIGN is om de Inner Development Goals (IDG's) en studentgerichte verkenning te integreren in het kader van het hoger onderwijs. Het IDG-initiatief is voortgekomen uit een eenvoudig maar belangrijk besef: zelfs met duidelijke kennis en krachtig beleid verloopt de voortgang van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen trager dan gehoopt. Veel organisaties merkten dat mensen en instellingen vaak moeite hebben om de complexiteit van de huidige uitdagingen het hoofd te bieden. Na een aantal jaren van gezamenlijk leren en onderzoeken van deze kloof, werden de IDG's voor het eerst gepresenteerd op de MindShift Digital Conference 2020 en officieel gelanceerd in 2021. Ze bieden een praktisch kader ter ondersteuning van de innerlijke groei die nodig is om echte en blijvende verandering teweeg te brengen.
Het ALIGN-project, gefinancierd in het kader van de Erasmus+ KA220-HED-actie, loopt van september 2025 tot februari 2028 (30 maanden). Het consortium wordt gecoördineerd door de Universiteit van Lund (Zweden) en verenigt 8 partners uit 7 landen die een divers netwerk van belanghebbenden vertegenwoordigen.
We zijn blij en trots om samen te werken met: